Uppdatering.se!

Så nu kommer uppdatering om vad som hänt de senaste dagarna (sön-ons).

I söndags for jag och Anna till 3:rd street promenade för att kolla lite på kläder och skor osv. Samt fixa amerikanskt SIM kort åt mig. Mitt nya nummer får ni fråga om på msn om ni vill ha det. Efter ett tag blev vi ganska trötta och lägligt nog fick vi syn på en glasseria, vi köpte tre kulor var och det var sjuuukt smaskigt=) Planen var sen att gå till stranden och sola men helt plötsligt fick vi ett il att dra till Hollywood för att se oss omkring så vi satte oss på första bästa buss och drog iväg till celebrity land^^ Det var hur coolt som helst, vi såg Hollywood skylten, gick på hollywood walk of fame men hann knappt med hälften av alla stjärnor de är så otroligt många! Sen var vi på Sunset strip där alla kändisrestauranger och klubbar ligger=) Efter det drog vi vidare till Rodeo Drive och kolladed på Tiffany's, cartier, chanel, Louis Vuitton, Dior, Armani osv. Det var väldigt mäktigt och vi lär dra dit fler gånger:)

Vidare till måndag. Vi var på Information seminar från 8am, det började med morning snacks det var väldigt amerikanskt och sliskigt. Sen satt vi och lyssnade på biträdande rektorn Denise och hon berättade om skolan osv. Sen var det paus med ännu mer snacks, usch. Efter det fick vi info om boende av Teresa och sedan fick vi en rundtur av the Main Campus och sen var det lunch som bestod av mackor från subway och chips samt läsk=/ Sen hade vi mer föreläsningar om skolan och säkerhet osv. Till exempel kan vi få polis eskort hem efter att vi haft kvällskurserna klart. När vi kom hem var vi så trötta så vi lagade lite mos med korv och sedan gick vi och lade oss.


Anna på Campus

På tisdag var det upp tidigt igen för placement tests kl. 8.30 am men när vi kommer dit så säger de att 25 st måste komma tillbaka 1.30 pm för att det är för fullt i test salarna. Såklart är jag och anna två av de 25 som måste komma tillbaka senare, suck....Vi gick iaf hem och la oss ner och vilade samt snackade på skype och msn. Gick senare till skolan och tog testen. Jag fick väldigt bra på engelskan men matten var däremot inte riktigt min grej. Vi tog testen så sent så vi hade inte möjlighet att se counselern igår så vi var tvugna att gå upp tidigt onsdag morgon också....


På väg till skolan såg man denna läckerbit (bilen alltså).

....idag, onsdag då, klev vi upp vad 8 am för vi orkade inte stressa upp. Drog oss med trötta steg iväg till skolan igen och väl framme får vi tid ganska fort. Eftersom vi bara ska plugga 1 eller 2 semesters så behöver vi inte läsa matte eller counseling 11 JIPPI!!!!!:D Det var underbart att höra och jag har fixat så jag har mina finals avklarade innan den 19:e så jag kan åka hem då och vara hemma på julafton, the happy times just keeps on coming;D Efter att vi enrollat i 12 units var gick vi till brusars office och betalade avgifterna och skaffade student ID. Jag ser ut som en muppet på mitt ID men vem bryr sig? Gjorde iaf bedriften idag att ta oss till Sears och köpte varsit täcke samt sängkläder och imorgon får vi sängen av Fredrik och Monse, ska bli skönt att sova ordentligt en hel natt. Har ätit ugnspannkaka med sylt till middag och var sen och snackade lite med Steven, en annan granne, om vad som är roligt att göra här i Santa Monica. Fick några bra tips. Nu ligger jag på golvet i vår lägenhet och är ganska så trött, blir nog sängen snart. Hade bara hoppats på att få snacka litegrann på msn först men det verkar ganska dött.

Det blir nog sova nu, puss god natt, hörs på skype senare, är ledig imorgon!:D

Kommentarer
Postat av: cornelia

"helt plötsligt fick vi ett il att dra till Hollywood för att se oss omkring" ... hur sjukt låter inte det? haha! kul att höra att ni har det bra iaf :)

2009-08-20 @ 18:33:17
Postat av: LN

"såg en läckerbit (bilen alltså)" tråkig du är hade varit roligare om jag fick läsa "såg en läckerbit (en liten Jonas)", skärpning! ; ) härligt att se att du har det bra där borta, fortsätt leva livet bruden! looove

2009-08-20 @ 22:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0