20 miljonersvilla till Pico Lanai=)

Hej hann inte skriva något igår pga dålig tillgång till internet. Vaknade ganska tidigt iaf, checkade ut vid 11AM drog sen förbi en liten breakfast shop och köpte en creamcheese bagel och en cup med färsk frukt och en tropicana juice och gick sen ner på stranden och åt med utsikt över the pacific ocean=) Sen gungade jag en massa, var sjukt kul, kände mig som ett litet barn. Promenerade en sväng och läste lite bok samt pratade med en man som hette Greg och hans son Luke från Washington DC. de var väldigt trevligt, sen for jag och mötte Anna.


Jag redo för en dag i Santa Monica


Gungorna på stranden, kommer vara där en sväng varje dag.

Nu har min kära roommate kommit till Santa Monica hon med=) Vi träffades utanför Pico Lanai som då var vårat blivande lägenhetskomplex på Pico blvd.=) Vi fick inte tillgång till vår lägenhet då så vi gick till Saeeds motell the pavilion=) Saeed sa att vi fick sova i hans och hans frus Sherrys 20 miljonersvilla i Beverly Hills, det var sjuuukt coolt;)

De hade tre barn; Rachel, David och Sandra, tillsammans drog vi alla ner till piren förr att kolla på en konsert, det var väll sisådär men trevligt ändå att promenera förbi 3:rd street och kolla in alla shoppingställen:D Enda nackdelen var väll att både jag och Anna är så himla jetlaggade så hälften vore nog.

Vaknade iaf nu på morgonen och for till Pico Lanai och skrev på alla kontrakt och ringde elbolaget och the cable guy så nu har vi internet i lägenheten! Bara möbler som saknas:P När vi fått tillgång till lägenhetet tog vi in allt vårt bagage och drog sen iväg för att käka litegrann, maten var väll sisådär. Gick iaf förbi en liquor store på vägen hem för att köpa toalettpapper och tampax, det var typiskt amerikanskt ;D


Anni med dagens inköp på liquor store=)

Efter det drog vi hem, tog en vilopaus och sen var det ut på inhandlingsäventyr igen, denna gång på Ralphs, typ som willys. Där köpte vi en massa saker till lägenheten och lite att tugga på samt lite juice och mjölk. Jag råkade spilla ut ett spagettipaket vilket Anna fann ytterst roande "Clean up in aisle 4 please" :S

Vi sitter nu i vår fina lägenhet och har packat upp kläder och lagt in så mycket som möjligt i garderoben, vi måste skaffa lite lådor osv. Ska även gå till vår granne David och hämta vår luftmadrass så vi har någonting att sova på inatt=)


Anna i vår lilla röra^^

En lite pinsam sak som hänt var att Saeeds son David tydligen gillade mig och ville typ ha mitt nummer så han kunde ringa mig, haha. Jag sa väll okej men drog även till med att jag har någon speciell i Sverige så vi kan bara vara vänner för att vara på säkra sidan ;b

Nu ska vi ut och äta någonstans eftersom vi inte har några köksredskap eller proslin ännu:P

Don't be strangers!
Puss.

Min adress:
Linnea Blom
2501 Pico Blvd. Apt.#525
Santa Monica, CA 90405

Kommentarer
Postat av: Idus

What?? Trodde att ni hade möbler??

2009-08-16 @ 16:33:10
Postat av: Cecilia

Åååh :D häftigt! :D jag kommer nog skriva likadant varje gång ;P

Jag vill skriva ett brev till dig! :) har ju adressen nu ;) hihi

Puss!

2009-09-01 @ 13:57:54
URL: http://feelinme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0